Heutink Groep
Heutink Groep heeft eigen grondposities, sterke partnerschappen met projectontwikkelaars en architecten; uitstekende werkvoorbereiders en sterke bouwteams. Ze zijn regionaal georganiseerd. Delen van de materialen worden fabrieksmatig geproduceerd en ook verkocht aan andere bouwbedrijven.
“We bouwen geen woningen en woonwijken, maar leefomgevingen! Ons denken is sterk gericht op de functies die bouwwerken kunnen hebben in hun omgeving. We willen als strategisch teams onze denk- en werkwijze een keer goed tegen het licht houden van omgevingseisen en de manier waarop we intern zijn georganiseerd. Stimuleert de uitkomst van de OK! analyse ons om beslissingen die we willen nemen door te zetten? Komen er vraagstukken bij die aandacht behoeven?”
De weg die het bouwbedrijf was ingeslagen, werd door de OK! analyse bevestigd. De uitkomsten leidden tot twee belangrijke kernbeslissingen:
- In de marketing eenduidig de visie op ‘we creëren met u toekomstbestendige leefomgevingen’ zorgvuldig uitwerken op de website, inclusief klantervaringen;
- Het vermogen samen te kunnen werken op bestuurlijk niveau van gemeentes en wooncorporaties verdiepen door nog gerichter te netwerken en voorbeelden van projecten zichtbaar te maken;
- Contacten met hogescholen verdiepen, door het studenten gemakkelijk te maken stage te komen lopen.
“Ik heb een bedrijfskundige opleiding gehad. Heel goed hoe jullie vragen de focus leggen op omgeving, netwerken van mensen en onze interne organisatie. Het was pittig om ons daar doorheen te worstelen. De workshop waarin we onze eigen waarnemingen gingen omzetten naar strategische kernvragen, deed bij mij alles op z’n plek vallen. Zeer krachtige methode, waarbij ik nu besef dat je inderdaad het hele speelveld moet overzien om tot de juiste vragen te komen (directeur bouw)!”